Hoe effectieve reclamecampagnes te maken

Grijze En Zwarte Laptopcomputer

Als bedrijf dat werkzaam is op het gebied van creatieve reclame is hier een lijst van taken die de ontwikkelaars van ons bureau moeten uitvoeren, en een lijst van taken die de ontwerpers moeten uitvoeren. Het wordt tegenwoordig niet meer verwacht dat we gewoon vertellen waar we op uit zijn.

* Conceptualiseren billboard ontwerpen * Berekeningen maken voor constructies en dummy modellen. Wij hebben een team van bekwame ontwerpers in huis dat daadwerkelijk een model maakt voor het gebouw en alle ontwerp elementen alvorens het te nemen. Als wij samen met de lokale dagelijkse bedrijfs bevorderende organisaties willen werken zullen wij plannen voor reclame, sommige zeer belangrijke elementen van merkbeheer en modellen van de merkgrootte voor online marketing moeten bespreken.

* Het genereren van een marketingboodschap* Marketingplannen voor een klein bedrijf, en in alle soorten gevallen voor een startend of groot bedrijf of een commerciële advertentiecampagne* Samen met onze ontwerpers een campagne plannen voor offline reclame in de krant en tijdschriften* Een communicatiestrategie formuleren voor een specifiek evenement: een bergbeklimmingswedstrijd, de opening van een school, concerten* Het maken van grafische voorstellingen voor reclame in verband met marketing en reclame uitbesteden* Een campagne maken die drie maanden actief zal zijn, zodat de campagne voortdurend kan worden aangepast. Als de campagne eenmalig moet zijn – zodat de boodschappen om de 3 maanden kunnen worden veranderd – moet de boodschap zeker op de kalender worden gezet, waarbij facturen en budgetten moeten worden opgesteld.

* Proberen parameters samen te brengen om aan de verwachtingen van een grote advertentie te voldoen. Tot op zekere hoogte.

* Als het merk te maken krijgt met extreem hoge verwachtingen – zozeer dat de beslissingen voor de campagne extern zijn.

* De mate waarin de boodschappen van creatieve reclame kunnen worden bekeken op een eerder gelijksoortig platform of medium: reclame op een T-shirt of een toevoeging aan een of ander beeld.

* De merken of de boodschap is moeilijk te onderschrijven op een advertentie-menu-element of op een banner.

* Een corporate image of een boodschap die de ontwerpers kunnen aanvoelen, zijn niet gebaseerd op het gewenste publiek.

* De boodschap loopt op zoveel verschillende mediakanalen en u zult op elk van die kanalen een marketingafdeling moeten hebben, die verantwoordelijk is voor het toezicht op de mensen en de uitgaven, om ervoor te zorgen dat de boodschap niet totaal geen verband houdt met het publiek.

* De boodschap moet op een smal marktsegment worden gericht, omdat de nadruk vooral zal liggen op de winstgevendheid van het bedrijf. Het is derhalve niet geschikt voor een campagne die veel kijkers heeft, wat de boodschap ook is.

* De boodschap moet nauwkeuriger worden vastgesteld en gericht zijn op een publiek van potentiële klanten – niet alleen wanneer het grootste deel van het publiek afkomstig is van de marketingafdeling van een bedrijf bijvoorbeeld.

* Marketing gaat niet over marketing, noch is marketing een vrije beslissing. Het is een marketingtaak omdat het de verkoop garandeert.

Een deel van het werk van het creëren van effectieve reclamecampagnes is het volgen van dit beslissingsproces, want bijna alle professionals in deze niche weten dit.